Uncategorized

Quick Knit Wavy Vest – Wellenweste

2018-04-19(3) Quick Knit Wavy Vest ed
Quick Knit Wavy Vest – Flinker Strick Wellenweste

It’s Friday again – I don’t know where time vanishes to! Today’s new pattern is called “Quick Knit Wavy Vest” and that’s exactly what it is: a sleeveless top with a wavy lace pattern. This garment knits up really quickly and is an ideal project to use up lots of Aran yarn remnants which often accumulate after other projects.

Es ist ja schon wieder Freitag – ich habe wirklich keine Ahnung, wohin die Zeit wegrennt! Aber ich habe wieder eine neue Strickanleitung für heute, und zwar die “Flinker Strick Wellenweste”, die sich nicht nur richtig schnell strickt, sondern auch noch all die Reste von Aran-Garn verwertet, die sich sonst so ansammeln.

Coming soon: I am going to start a blog series on “50 Reasons why Knitting is Great”. It all started when I took my knitting (some socks) to an organ recital which my husband and myself attended. A fellow member of the audience asked me why I took my knitting with me and why I enjoyed knitting so much. Well, that question is either really easy to answer: because Knitting is Great! Or it’s really difficult to mention all the reasons why without accidentally leaving out more than half. So, back at home I started to make a list and really came up with over 50 reasons which I will share with you over the coming weeks.

Und bald kommt eine Blog-Serie, die ich bald beginnen möchte: “50 Gründe, warum Stricken so toll ist”. Es fing an, als ich mein Strickzeug mit in ein Orgelkonzert nahm, zu dem mein Mann und ich gegangen sind. Ein Konzertgänger fragte mich interessiert, warum ich im Konzert stricke und warum es mir so viel Spaß macht. Also, entweder ist diese Frage ganz leicht oder ganz umständlich zu beantworten. Klar, Stricken ist einfach toll. Aber warum? Zuhause habe ich dann angefangen eine Liste zu machen und da bin ich doch tatsächlich auf über 50 Gründe gestoßen, die ich in den folgenden Wochen mit Euch teilen möchte.

So, until very soon! Also, bis ganz bald!

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s